Kirsten Pint, Marketing Manager bij Zespri: ‘Het ging niet alleen over kiwi’s verkopen. We hebben gezocht naar een verhaal dat ouders duidelijk iets te bieden had.’

-

Een product in de verf zetten dat iedereen kent, maar toch nooit echt top of mind is, oedoededa?! Dat was de vraag die Zespri kiwi stelde aan Maison Slash. Samen gingen we op zoek naar een manier om Zespri’s verhaal eens op een andere manier te vertellen. Marketing Manager bij Zespri, Kirsten Pint, vertelt jou waarom de samenwerking met Maison Slash voor hen een slimme zet was.

Kirsten Pint zit al 7 jaar op de stoel van Marketing Manager Benelux bij Zespri. Werken voor een merk dat een leuk en gezond product op de markt brengt, geeft haar energie. Ze neemt alle marketingacties van Zespri voor haar rekening en dus ook de samenwerking met Maison Slash. 

Tonen hoe het leven écht in elkaar zit

Zespri heeft in België een grote merkbekendheid, maar kiwi’s zijn daarom niet altijd top of mind bij hun (potentiële) klanten.

Kirsten, Marketing Manager Benelux Zespri: ‘Voor Zespri was het belangrijk om ons verhaal eens op een andere manier te vertellen. De naam Maison Slash viel op een bepaald moment in bijna elk gesprek dat ik had en ook ons mediabureau bracht jullie onder onze aandacht. Maison Slash bleek al snel dé perfecte match om een van onze belangrijkste doelgroepen te bereiken, namelijk gezinnen. Maison Slash vertelt verhalen voor én door ouders, en dat werkt natuurlijk perfect bij gezinnen. De artikels die jullie brengen zijn niet betutteld en tonen niet enkel en alleen shiny happy people zoals in de reclamespots op televisie. Maison Slash toont hoe het leven écht in elkaar zit.’

‘Maison Slash bleek al snel dé perfecte match om onze doelgroep gezinnen te bereiken.’

Niet zomaar een commerciële partnership

Kirsten: ‘Vanaf het begin ging het niet enkel en alleen over kiwi’s verkopen. We hebben samen gezocht naar een verhaal dat écht bij ons beide paste en tegelijk ouders duidelijk iets te bieden had. Ik heb het gevoel dat dit de eerste keer was dat ik op zo’n authentieke manier kon werken met een partner. Onze samenwerking was dus niet zomaar een commerciële partnership.’

We zochten en vonden de gemene deler van het verhaal in inspirerende culinaire ideetjes rond relevante momenten voor gezinnen zoals verjaardagsfeestjes, zomervakantie, me-time momentjes en meer. Samen met Zespri werkten we 4 artikels uit boordevol #kiwideetjes. Gezinnen werden geïnspireerd en zagen dat je met een kiwi nog veel meer kan doen dan die in 2 stukken snijden en aan je kinderen geven.

Klaar voor een volgende campagne, ook in Wallonië

De campagne met Zespri werd gretig gelezen op ons magazine, wat voor een heerlijke resultaat zorgde.

Kirsten: ‘Wij hadden van tevoren geen enorm hoge verwachtingen omdat het vooral uitzoeken was hoe we samen konden werken. Gelukkig zat het er vanaf het begin boenk op. Maison Slash en Zespri, dat matcht gewoon! De samenwerking met zo’n toffe en dynamische bende vond ik enorm fijn. Ik sta te popelen om samen onze kiwi’s nog eens op een andere manier naar voren te brengen, zeker nu we via Maison Slash Belgique ook de Waalse gezinnen kunnen bereiken.’