Kristel Adriaens, Content Marketeer bij Bio-Planet: ‘Door campagnes te lanceren op Maison Slash hebben we al enkele jaren interessante insights over onze doelgroep gekregen.’

-

De rekken van Bio-Planet zijn rijkelijk gevuld met biologische en duurzame producten. Nu duurzaamheid in opmars is, lopen sommigen wat verloren in het aanbod, en zijn anderen nog helemaal niet mee. Ook voor ouders is het bio-aanbod vaak nog onontgonnen terrein. Dat Bio-Planet een van hun belangrijkste doelgroepen wil bereiken via Maison Slash, mag dan ook niet verrassen. Waarom Maison Slash voor Bio-Planet zo’n slimme zet is? Dat vertelt Kristel Adriaens, Content Marketeer bij Bio-Planet, jou hier!

Als Content Marketeer probeert Kristel Adriaens op een efficiënte manier de verhalen achter de producten en leveranciers bij Bio-Planet te verspreiden. Dat zowel op eigen kanalen, als op externe platformen. En daar komt Maison Slash dus in the picture! Kristel: ‘Voor onze eerste samenwerking met Maison Slash volgde ik het magazine persoonlijk al langer. Toen ik de naam hoorde vallen, zei ik dan ook meteen dat Maison Slash inderdaad een interessant platform is voor een merk als Bio-Planet. Er is zonder twijfel een sterke match tussen de doelgroepen die we beiden proberen te bereiken. Ik wist uit eigen ervaring dat de lezers van Maison Slash heel erg open staan voor de boodschap die we met Bio-Planet willen verspreiden.’ 

Aan awareness werken op de juiste plek…

Met hun slogan ‘There IS a planet B’, wil Bio-Planet duidelijk maken dat je de planeet een warm hart kan toedragen door in de bio-supermarkt te winkelen. Maar om die boodschap tot bij de doelgroep te krijgen, moet je natuurlijk werken aan – hier zijn we met hét woord dat over heel wat marketing-tongen rolt – awareness. Kristel: ‘Een samenwerking met Maison Slash is voor Bio-Planet een mooie kans om aan onze naamsbekendheid te werken. Ik ben ervan overtuigd dat er in de Maison Slash community heel wat potentiële klanten zitten. Hier aan awareness werken, kan dus niet anders dan opbrengen.’

Over opbrengen gesproken. De resultaten van de verschillende campagnes die Bio-Planet samen met Maison Slash uitwerkte, liegen er niet om! In 2021 ging een van de Maison Slashers bijvoorbeeld elke maand een duurzame uitdaging aan, wat tot heel wat support vanuit de community leidde. In 2022 namen gezinnen dan weer elke maand andere bio-producten onder de loep; van boterhammendozen en drinkflessen – ah ja, want bij Bio-Planet verkopen ze meer dan alleen etenswaren – tot aperohapjes. Beide campagnes waren duidelijk een schot in de roos in de community van Maison Slash.

Dat levert ook insights op!

Meer dan alleen bijgedragen aan een hogere brand awareness, hebben die mooie resultaten ook een ander voordeel opgeleverd voor Bio-Planet. Kristel: ‘Door de campagnes op Maison Slash hebben we regelmatig insights over onze doelgroep gekregen. Alle campagnes hebben goed gewerkt, en we hebben bij heel wat artikels een mooi bereik gehad. Van de uitschieters weet je natuurlijk dat je boenk op de interesses van je doelgroep zit. Van de artikels die minder overtuigend gelezen werden, weet je dat de onderwerpen op dat moment minder leven bij gezinnen. Ieder jaar konden we daar mooie inzichten uit trekken.’

Dat je als platform zo dichtbij die doelgroep staat, werkt alleen maar in het voordeel van de merken die er adverteren!

Kristel: ‘Het fijne aan deze campagnes is dat we merken dat wat we brengen en hoe we het brengen, niet alleen goed aanvoelt voor ons als merk, maar ook héél sterk aansluit bij datgene waar de doelgroep mee bezig is of waarmee ze struggelt. Daar zit de samenwerking zeker voor iets tussen. Hoewel wij als merk topics kunnen aanleveren, wordt er vanuit Maison Slash heel erg mee nagedacht over slimme onderwerpen. Wij weten dat het enorm belangrijk is om je in te leven in je doelgroep, maar Maison Slash is daar op het vlak van gezinnen echt wel een krak in. Dat je als platform zo dichtbij die doelgroep staat, werkt alleen maar in het voordeel van de merken die er adverteren!’