Liesbeth Dewyn, Head of Marketing bij Febelfin: ‘Met Maison Slash heb je een uniek kanaal dat je rechtstreeks én misschien wel als enige in België zo dicht bij gezinnen brengt.’

-

Geld. Niemand zal ontkennen dat het een delicaat thema is. Mensen praten er niet graag over, hoewel je het beter wél kan doen. Febelfin trekt het voortouw in het praten over geld in al zijn vormen: van sparen en beleggen, en lenen en terugbetalen, tot veilig afrekenen aan de kassa of online. Waarom Maison Slash ook interessant is voor Febelfin – een organisatie zónder commercieel oogmerk – legt Liesbeth Dewyn, Head of Marketing bij Febelfin, je uit.

Liesbeth ontfermt zich over alle projecten en campagnes binnen Febelfin, want ook voor een informatieve speler is dat een niet te onderschatten pijler. Liesbeth: ‘Hoewel wij geen commerciële doeleinden hebben, is het voor Febelfin ook belangrijk om mensen te laten weten wat wij doen. Het is mijn taak om onze boodschap zo goed mogelijk te vertalen naar het grote publiek. Een vernieuwend kanaal als Maison Slash, dat dan ook nog eens perfect aansluit bij de doelgroep die wij willen bereiken, is voor ons heel waardevol. Dat je je daarbovenop ook naar de Nederlandstalige én Franstalige gezinnen kan richten, vind ik een gigantische meerwaarde.’

Zo wordt sensibiliseren een pak makkelijker!

Met een eerste campagne over beleggen en een tweede over phishing en geldezels wist Febelfin de lezers van Maison Slash al meermaals vast te grijpen. Ja, vastgrijpen. Want slashparents zijn duidelijk énorm geïnteresseerd in alles wat met geldzaken te maken heeft. Liesbeth: ‘Mensen sensibiliseren over hoe je veilig met geld omgaat, is voor ons steevast het doel van elke campagne. Met Maison Slash heb je een uniek kanaal dat je rechtstreeks én misschien wel als enige in België zo dicht bij gezinnen brengt.’ 

In de drukte van vandaag is het voor ouders vaak een uitdaging om zich te verdiepen in thema’s als geldzaken, en dus is het voor ons meer dan ooit belangrijk om in te blijven zetten op campagnes als deze. 

Maar niet alleen de waardevolle community die Maison Slash heeft opgebouwd, is volgens Liesbeth de reden voor twee geslaagde campagnes. Liesbeth: ‘Maison Slash heeft door wat er leeft bij ouders, en speelt daardoor heel slim in op hun wereld. Dat in combinatie met een unieke tone of voice zorgde voor mooie resultaten waar we erg tevreden over zijn! Mooie resultaten die trouwens méér dan ik had verwacht, aantonen dat ouders écht wel geïnteresseerd zijn in zulke geldzaken. In de drukte van vandaag is het voor ouders vaak een uitdaging om zich te verdiepen in deze thema’s, en dus is het voor ons meer dan ooit belangrijk om in te blijven zetten op campagnes als deze. Febelfin en Maison Slash zijn er wat mij betreft 100% in geslaagd om onze boodschap op een unieke manier te brengen, en daardoor onze doelgroep écht te bereiken.’

Maison Slash doet niet aan old fashioned

Waarom zulke campagnes dan net werken op Maison Slash, daar heeft Liesbeth een duidelijk antwoord op dat perfect aansluit bij het Maison Slash DNA. Liesbeth: ‘Maison Slash wijst niet met de vinger, en brengt een boodschap niet op een old fashioned, boring manier. Doordat ze actief meedenken over de content die je samen wil brengen, bereik je je doelgroep veel makkelijker én effectiever. Alleen al de titels weten steeds de aandacht te grijpen.’ En dat is dan nog maar het begin!