Katrien Hellinckx, marketingmedewerker bij toerisme Koksijde-Oostduinkerke: ‘Met Maison Slash Belgique ben je zeker dat je aanbod zonder waste tot bij de Franstalige gezinnen geraakt.’

-

Is het weer vakantie? Dan zijn er standaard heel wat gezinnen die naar de Belgische kust trekken om even volledig uit de dagelijkse rush te ontsnappen. De kustgemeenten pakken dan ook vaak uit met een vakantieaanbod boordevol activiteiten voor kinderen en jongeren. De vraag is alleen: hoe breng je dat aanbod tot bij de gezinnen? Voor Katrien Hellinckx, marketing- en evenementenmedewerker bij de dienst toerisme van Koksijde-Oostduinkerke, was er geen twijfel mogelijk. Zij nam Maison Slash meteen mee in haar jaarplanning.

Een aanbod hebben is één ding

Katrien Hellinckx is marketing- en evenementenmedewerker bij de dienst toerisme van Koksijde-Oostduinkerke. Hoe het aanbod van de kustgemeente tot bij de juiste doelgroepen geraakt, dat is waar zij zich haar hoofd over breekt. Katrien: ‘Zoals zovele marketingmedewerkers ga ik op het einde van het jaar kijken welke interessante mogelijkheden er voor ons zijn om in het komende jaar te adverteren. Zelf volg ik Maison Slash al sinds het prille begin, en heb ik jullie heel erg zien groeien. Wanneer ik merkte dat jullie ook met een andere kustgemeente al hadden samengewerkt, was ik wel benieuwd wat Maison Slash voor Koksijde-Oostduinkerke kon doen.’

Maison Slash was in mijn ogen dé plek waar wij moesten adverteren, omdat je daar als ouder steevast terecht kan voor de hele bundel aan informatie die je nodig hebt.

Katrien: ‘Wij hebben in Koksijde-Oostduinkerke een breed vakantieaanbod voor gezinnen met kleine én grote kinderen. Dat aanbod hebben is één ding. Je wil natuurlijk ook dat dat bij de juiste doelgroep geraakt, wat voor ons zowel de Nederlandstalige als Franstalige gezinnen zijn. Maison Slash was in mijn ogen dan ook dé plek waar wij moesten adverteren, omdat je daar als ouder steevast terecht kan voor de hele bundel aan informatie die je nodig hebt. Voor mij was het meteen duidelijk: Koksijde-Oostduinkerke laten leven in diezelfde community om zo ook de mensen te bereiken die nog nooit in Koksijde zijn geweest, of misschien niet het gevoel hebben dat er voor hen iets te beleven valt in onze kustgemeente, is wat wij nodig hebben. En ik denk dat wij, na het zien van de resultaten van de campagne, zonder twijfel kunnen zeggen dat dat gelukt is.’

Franstalige gezinnen bereiken? Zodoededa!

Het aanbod van Koksijde-Oostduinkerke kreeg dus zowel in ons Nederlandstalig als in ons Franstalig magazine een plek. Dat Koksijde-Oostduinkerke via Maison Slash Belgique ook de Franstalige gezinnen kon bereiken, is volgens Katrien een héél grote meerwaarde. Katrien: ‘Koksijde-Oostduinkerke krijgt jaarlijks heel wat Franstalige gezinnen over de vloer. Ik ben zelf eerlijk gezegd niet echt thuis in de Franstalige markt, en weet dus niet perfect waar de Franstalige gezinnen net zitten. Wij adverteerden al wel in de algemene media, maar heel gericht is dat natuurlijk niet. Met Maison Slash Belgique ben je wél zeker dat je aanbod zonder waste tot bij de Franstalige gezinnen geraakt.’

De kracht van een kwinkslag hier en daar

Maison Slash en Koksijde-Oostduinkerke. Een geslaagde samenwerking? Jazeker, en niet alleen omdat ze precies hun doelgroepen hebben weten te bereiken. Katrien: ‘Voor mijzelf was het ook énorm inspirerend om met Maison Slash samen te werken. Als evenementenmedewerker ben je dag in, dag uit met je aanbod bezig waardoor je alles vaak op dezelfde manier bekijkt. Door jullie frisse blik en kwinkslagen zag ik ons aanbod ook eens op een andere manier. Van droge persteksten en enkele foto’s werd héél mooie content gemaakt die trouw bleef aan ons én jullie dna.’

Voor mij werd dan ook heel snel duidelijk hoeveel meer je kan bereiken door je aanbod bijvoorbeeld met Maison Slash in de kijker te zetten, en hoeveel je kan mislopen als je dergelijke samenwerkingen niet aangaat.

Katrien: ‘Voor mij werd dan ook heel snel duidelijk hoeveel meer je kan bereiken door je aanbod bijvoorbeeld met Maison Slash in de kijker te zetten, en hoeveel je kan mislopen als je dergelijke samenwerkingen niet aangaat. Ik zou iedereen aanraden om eens out-of-the-box te denken! Want ja, voor de dienst toerisme van Koksijde-Oostduinkerke was dit out-of-the-box. Maison Slash is volledig online, en schrijft in een specifieke tone of voice, dus voor sommigen kan dat wel eens een hele stap zijn. Ik wist wat de struikelblokken zouden kunnen zijn bij mijn collega’s, maar tot mijn verbazing waren zij meteen mee.’ De kracht van Maison Slash, laten we zeggen!