Eline Reynders, Content en Performance Manager bij Luminus: ‘Maison Slash springt er met hun no-nonsense tone of voice uit zoals weinigen dat gegeven is. En dat zonder ook maar iets aan geloofwaardigheid in te boeten.’

-

Dat besparen op geld én energie bij gezinnen tegenwoordig hot and happening is, is een open deur intrappen. Maar hoe ga je hier als energieleverancier mee om? Luminus weet al sinds 2020 een van zijn belangrijkste doelgroepen te bereiken via Maison Slash. Waarom Maison Slash net zo’n doeltreffend kanaal is voor een bedrijf als Luminus? Dat vertelt Eline Reynders, Content en Performance Manager bij Luminus, jou!

Als Content en Performance Manager is Eline Reynders mede verantwoordelijk voor de content die Luminus verspreidt op zowel eigen kanalen als andere mediaplatformen. De doelgroep van de energieleverancier is natuurlijk enorm breed – van schoolverlaters die in hun eerste stek inhuizen tot mensen die volop aan het renoveren zijn, tot elke Belg die zijn energieverbruik wil optimaliseren. Ook jonge gezinnen horen daarbij. Eline: ‘Als Content en Performance Manager kijk ik onder andere naar spelers op de markt die ons dichter bij deze specifieke doelgroepen kunnen brengen, zodat wij hen kunnen helpen met hun energie(vraagstukken). Maison Slash ondersteunt ons daar nu al 3 jaar op rij in, in het segment van gezinnen met jonge kinderen.’

Energie tot bij gezinnen brengen, oepaktedadaan?

Nadat Eline al even in de vijver van native content aan het zwemmen was, en haar collega – Astrid Van Der Donckt, Campaign Manager bij Luminus – in een opleiding Parentfriendly Marketing kennis maakte met Anne, Head of Sales van Maison Slash, waren de zaadjes geplant. Eline: ‘Wij krijgen bij Luminus elk jaar de kans om nieuwe, relevante partnerships aan te gaan, en Maison Slash was er daar in 2020 één van. Niet alleen omdat we zagen dat ze authentieke content publiceerden, maar ook omdat we aan het uitzoeken waren hoe we een kwalitatieve connectie met dat deel van onze doelgroep konden maken. Die juiste invalshoek vinden om onze boodschappen op een relevante manier te vertalen naar gezinnen… Maison Slash leek ons meteen dé partner om daarbij te helpen, en aan onze brand awareness te werken in de doelgroep van gezinnen.’

Gelukkig merkten wij nog vóór de onzekerheid op de energiemarkt, en voordat energie dus een thema was dat iedereen zorgen baarde, dat Maison Slash op een effectieve en authentieke manier gezinnen kan meetrekken in ons verhaal.

Luminus vertrouwt sindsdien al 3 jaar op rij (goed voor 3 grote campagnes, zowel in ons Nederlands- als Franstalig magazine) in Maison Slash om die doelgroep te bereiken. In tegenstelling tot het allereerste jaar dat de energieleverancier met Maison Slash samenwerkte, weet Eline nu heel goed waar de sterkte van Maison Slash net ligt. Eline: ‘In het begin vroegen we ons heel erg af of energie wel een thema zou zijn dat zou werken op Maison Slash. Uitstappen doen met kinderen en verhalen over het ouderschap, die spreken voor zich. Maar energie? Gelukkig merkten wij nog vóór de onzekerheid op de energiemarkt, en voordat energie dus een thema was dat iedereen zorgen baarde, dat Maison Slash op een effectieve en authentieke manier gezinnen kan meetrekken in ons verhaal. De juiste vertaling van onze boodschap, aangepast aan de zorgen van de doelgroep, in het juiste format, én in de gepaste tone of voice. Dat werkt!’

Een geëngageerde community is goud waard!

De connectie met de community, dat is volgens Eline dé meerwaarde die Maison Slash eender welk merk kan bieden. Eline: ‘Maison Slash heeft al een sterke connectie met de doelgroep van gezinnen met jonge kinderen, waardoor het niet alleen makkelijker wordt om hen te bereiken, maar ook om die échte verhalen te vinden. Laat mij een gezin zoeken, en hun verhaal brengen: het zal sneller als reclame aanvoelen. Maison Slash weet de verhalen te vinden die uit het leven gegrepen zijn, én brengt ze dan ook nog eens zonder ook maar iets aan geloofwaardigheid in te boeten. Die authenticiteit is een gigantisch pluspunt. Maison Slash springt er met z’n no-nonsense tone of voice uit zoals weinigen dat gegeven is. Wanneer wij bij Luminus plots dezelfde taal zouden gebruiken, zouden wij hélemaal niet geloofwaardig zijn. Toch niet voor ons volledige doelpubliek. Maison Slash weet het op de juiste manier klaar te spelen!’