Julie D’heygere, founder van Think Tomato: ‘Het grootste voordeel is dat ik op Maison Slash héél doelgericht mijn publiek kon targeten, zonder dat ik veel verlies leed.’

-

Drie jaar geleden stampte Julie D’heygere haar eigen merk uit de grond. Met Think Tomato brengt ze artisanale tomatensaus van eigen bodem op de markt. Na het oprichten van haar bedrijf, was stap twee op haar recept de tomatensaus tot in de Belgische huishoudens krijgen. Daarvoor deed ze onlangs een beroep op Maison Slash, meer bepaald via ons format ‘de TestFamilie’. Waarom dit meteen een match was, vertelt Julie je hier!

Zelf je tomatensaus maken met twee kleine kinderen die in huis rondlopen; Julie ondervond al snel dat dat niet vanzelfsprekend is. Doordat ze zelf vond dat andere sauzen niet hetzelfde konden deliveren dan haar huisgemaakte, nam ze haar eigen recept als basis voor een businessplan. En zo ontstond Think Tomato! Of dat meteen booming business was? Nee, dat niet! Je saus moet natuurlijk nog tot in de keukens raken. Julie: ‘De grootste challenge in het begin van Think Tomato was naamsbekendheid. Want hoewel ik weet dat ik mensen kan overtuigen met mijn sauzen, moet je ze eerst te pakken krijgen natuurlijk. Wanneer ik Anne – een van de founders van Maison Slash – op een event ontmoette, spraken we over deze challenges. En meer bepaald over de uitdaging om die zaadjes bij (potentiële) planten water te blijven geven.’

Via de voordeur naar binnen met de TestFamilie

Dat moet je Maison Slash maar één keer zeggen. Iets récht tot in de huiskamers van de Belgische gezinnen brengen, is onze specialiteit. Maar met de TestFamilie gieten we daar nog een wat extra saus over. Want naast een artikel, creëren we bovenal maar liefst 2 maanden lang awareness rond het merk op al onze kanalen, én laten we maar liefst 100 gezinnen het product uittesten. Van zaadjes water geven gesproken! Julie: ‘Ik weet dat mensen pas de meerwaarde van mijn sauzen leren kennen als ze die proeven. De TestFamilie past dus perfect bij mij! Daarbovenop sluit niet alleen jullie community perfect aan bij mijn doelgroep; ik was ook zelf al vertrouwd met jullie stijl die een keigoede match is met mijn huisstijl. Ik ben oprecht fier dat ik mijn merk aan Maison Slash heb kunnen linken.’

Natuurlijk weet je met zulke marketingcampagnes nooit exact wat het écht teweeg brengt, maar ik ben er zeker van dat het op lange termijn bijdraagt aan mijn verkoop.

Julie: ‘Ik was er vrij gerust in dat de testgezinnen positieve feedback zouden geven. De sauzen zijn lekker én makkelijk in gebruik, maar niet de goedkoopste. Dat weet ik. Een marktonderzoek was het dus zeker niet. Wat ik met deze campagne vooral wou bereiken, is awareness. En dat is méér dan gelukt! De cijfers die ik voorgelegd kreeg, hebben mij héél aangenaam verrast. Natuurlijk weet je met zulke marketingcampagnes nooit exact wat het écht teweeg brengt, maar ik ben er zeker van dat het op lange termijn bijdraagt aan mijn verkoop.’

Zaadjes planten en véél water geven, dat brengt op!

Net zoals Julie zijn wij ervan overtuigd dat branded content campagnes op Maison Slash opbrengen op lange termijn. Daarin staan we volledig op dezelfde lijn. Julie: ‘Ik ben heel realistisch geworden op dat gebied. Het is nodig om die zaadjes te planten bij je doelgroep, en die constant water, water, water te geven. Het is een kwestie van je doelgroep dan ook écht te bereiken. Deze samenwerking bevestigde alleen maar mijn gevoel dat onze doelgroepen keihard overeenkomen, en dat Maison Slash voor mij hét kanaal was waar ik moest zijn.’

Uit eigen ervaring weet ik dat start-ups vaak een groot budget investeren in een pr-bureau. Mijn advies: steek dat budget in de TestFamilie.

Julie: ‘Hét grootste voordeel is dat ik op Maison Slash héél doelgericht mijn publiek kon targeten, zonder dat ik veel verlies leed. Dat is heel wat anders wanneer je een kleine tekst in een magazine plaatst waarin mensen na 5 seconden doorbladeren naar de volgende pagina. Ik zou de TestFamilie dan ook keihard aanraden! Zeker aan merken die met nieuwe producten op de markt komen én ook aan jonge start-ups. Uit eigen ervaring weet ik dat start-ups vaak een groot budget investeren in een pr-bureau. Mijn advies: steek dat budget in de TestFamilie. Met dit format bereik je met je budget alleen je doelgroep, zonder daarbij nog extra waste te hebben.’