Maison Slash en Pieter Pot. Testgezinnen als dé manier om een nieuw product in de markt te zetten!

-

Je kan je beter focussen op je doelgroep om hen te informeren over je nieuw product dan een serieus budget te investeren om (hopelijk) even gezien te worden door het grote publiek. Zo wou ook Pieter Pot, de verpakkingsloze online supermarkt, als start-up zichzelf in de kijker zetten bij zijn doelgroep. Waar doe je dat dan? In de juiste community natuurlijk. Waarom communities enorm doeltreffend zijn om je publiek te bereiken kan je hier lezen. Nu laten we graag Puck Schaaphok, Country Manager bij Pieter Pot, aan het woord.

Puck Schaaphok is Country Manager van België bij Pieter Pot. Het reilen en zeilen van de verpakkingsloze online supermarkt neemt zij volledig onder haar hoede: van de marketing en het logistieke proces afstemmen op de Vlaamse markt tot brand awareness creëren en het vertrouwen van (potentiële) klanten opwekken. Vooral die twee laatste taken maakten een samenwerking met Maison Slash uiterst interessant.

Visibiliteit op vertrouwde kanalen

Pieter Pot is een verpakkingsloze online supermarkt die nog niet zo lang geleden in België gelanceerd werd. Awareness en interesse creëren is dus prioriteit nummer 1.

Puck, Country Manager België bij Pieter Pot: ‘Ik had al van Maison Slash gehoord, maar had niet meteen de link gelegd om ook een samenwerking aan te gaan. Pas wanneer jullie ons contacteerden, zag ik dat een samenwerking inderdaad interessant was. Jullie bereiken de doelgroep die wij willen bereiken, en ik had meteen het gevoel dat Maison Slash een powerbedrijf was waar ik graag mee zou samenwerken. De feeling zat dus meteen goed. In België is Pieter Pot nog een nieuwe speler op de markt. De focus ligt bij ons dus vooral op awareness creëren en het vertrouwen in ons merk laten groeien. We zien dat we in België meer moeten doen dan enkel en alleen de grote advertenties laten draaien. Visibiliteit creëren op de gekende kanalen van onze doelgroep is essentieel voor het vertrouwen, en dus bleek Maison Slash dé partner om mee samen te werken.’

Visibiliteit creëren op de gekende kanalen van onze doelgroep is essentieel voor het vertrouwen, en dus bleek Maison Slash dé partner om mee samen te werken.

De kracht van testgezinnen

Puck: ‘Door te werken met testgezinnen die onze diensten uitproberen, gaven we onszelf helemaal bloot. Zowel de voor- als de nadelen kwamen aan bod. Daar transparant over zijn, is wie wij zijn en hoe het ook hoort. Het zorgt alleen maar voor een hogere credibiliteit en dat heb je natuurlijk nodig om het vertrouwen van je publiek te winnen. Mensen zijn ervan overtuigd dat als hun buurman, hun familie of hun vrienden het goed vinden, het ook écht wel goed zal zijn. Dat is net hetzelfde met de testgezinnen bij Maison Slash. Je leest over een concrete ervaring van iemand en ontdekt meteen wat er voor jou in zit. Het is niet Pieter Pot of Maison Slash aan het woord, maar iemand die in dezelfde situatie zit als jijzelf. Dat is wat de artikels zo sterk maakt.’

In de 3 artikels die Maison Slash samen met Pieter Pot maakte, lazen gezinnen wat Pieter Pot net is en waarom het zo handig is voor hen. Die échte verhalen van testgezinnen wekten duidelijk de nieuwsgierigheid van onze lezers. Zowel de cijfers als de Click Through Rate spreken boekdelen.

Fijne én leerrijke samenwerking

Puck: ‘Al vanaf de eerste call met Anne, head of sales bij Maison Slash, zat het goed. De communicatie verliep enorm vlot en de klik was er meteen. Het was trouwens ook niet alleen een fijne, maar ook een leerrijke samenwerking voor ons. Maison Slash is duidelijk een expert in wat ze doen. Zonder zelf de focus op hyperlinks te leggen, werden er meerdere gebruikt in de verschillende artikels. De resultaten van de clicks die we kregen, waren énorm straf.’