Kirsten Willems, Senior brand manager van Alpro: ‘Het is de kwalitatieve en toegankelijke content op Maison Slash die ons meer conversie zal opleveren.’

-

Alpro kwam met een nieuw product op de markt, hun plantaardige drink This Is Not M*lk. Senior brand manager bij Alpro, Kirsten Willems, weet als geen ander dat gewoon roepen over je product niet meer genoeg is. Een campagne moet méér hebben dan dat. Met Maison Slash vond ze de partner om dat te realiseren. Kirsten Willems: ‘In de artikels op Maison Slash wordt een breder en herkenbaar verhaal gebracht. Met die kwalitatieve content worden barrières bij gezinnen weggenomen, en mag je dus sneller conversie verwachten dan met een doorsnee awareness campagne.’

Kirsten Willems is Senior brand manager van Alpro bij Danone België. Al 11 jaar werkt ze vanuit verschillende functies aan de merkbekendheid van Alpro. Ze wist naar eigen zeggen al snel dat ze voor hun nieuwe campagne bij Maison Slash moesten aankloppen. Kirsten: ‘Ik herken mij als ouder heel erg in de community die Maison Slash heeft opgebouwd. De subtiele balans tussen het brengen van redactionele en branded content zorgt voor een hoge credibiliteit. Dat is dan ook een van de redenen waarom Maison Slash zo’n kwalitatief platform is.’

De subtiele balans op Maison Slash tussen het brengen van redactionele en branded content zorgt voor een hoge credibiliteit.

Focus op toegankelijkheid

In 3 artikels liet Maison Slash gezinnen kennis maken met Alpro’s This Is Not M*lk. De keuze voor een reeks waarin het product werd uitgetest, was voor Alpro een voor de hand liggende keuze. Kirsten: ‘Aangezien Alpro al meer dan 40 jaar bestaat, is de merkbekendheid groot. De lancering van een product als This Is Not M*lk is echter baanbrekend. De uitdaging voor Alpro lag bij deze campagne dan ook in het tonen dat plantaardige dranken makkelijk in onze dagelijkse routine kunnen geïntegreerd worden. Dat was onze focus.’

Met campagnes als deze tonen we dat ook plantaardige producten op de keukentafel van gezinnen passen.

Het ene testgezin dronk This Is Not M*lk bij zijn ontbijt, het andere maakte er pannenkoeken mee, en het laatste gezin goot het in een ovenschotel. Wat vaker voor plantaardig kiezen, bleek helemaal niet zo moeilijk. Kirsten: ‘Met campagnes als deze tonen we dat ook plantaardige producten op de keukentafel van gezinnen passen. De artikels waarin This Is Not M*lk uitgetest werd, geven dat op een authentieke en échte manier weer.’

Oprechter dan brand ambassadors 

De authenticiteit die Maison Slash in haar artikels legt, is volgens Kirsten een enorme meerwaarde. Kirsten: ‘Wij werken bij Alpro al jaren met influencers en brand ambassadors samen. De artikels op Maison Slash voelen aan als een verlengde daarvan, maar toch nóg oprechter. Het feit dat echte gezinnen deze producten gebruiken, zorgt ervoor dat anderen het ook eens willen proberen. Het is dit soort kwalitatieve en toegankelijke content die ons meer conversie zal opleveren. Die verhalen van échte mensen brengen is de sterkte van Maison Slash.’

Je voelt aan de gemiddelde leestijd meteen dat Maison Slash een geëngageerde community heeft.

De resultaten van de campagne mochten er dan ook zeker zijn. Kirsten: ‘Samen hebben we een hele mooie campagne neergezet. Onze doelstellingen werden ruimschoots overschreden. Vooral de kwaliteit van het leespubliek verraste ons. Je voelt aan de gemiddelde leestijd meteen dat Maison Slash een geëngageerde community heeft. Het contact dat Maison Slash heeft met de doelgroep gezinnen is gewoonweg heel sterk.’