Charlotte Dejaegere, Account Manager voor Dove: ‘De redactionele effort die Maison Slash in een campagne steekt, is zijn prijs méér dan waard!’

-

Dove lanceerde onlangs een heuse zelfvertrouwen kit met concrete acties die ouders samen met hun kinderen kunnen ondernemen. Voor de ouders in onze community komt deze kit als geroepen, nu tieners via sociale media meer prikkels krijgen dan ooit tevoren. Om deze campagne écht tot bij gezinnen te krijgen, reikte Charlotte Dejaegere, Account Manager voor Dove bij communicatiebureau Peggy O., de hand naar Maison Slash. De samenwerking noemt zij niet alleen succesvol, maar ook verrassend.

Het DNA van Dove en Maison Slash, dat matcht!

Charlotte Dejaegere is bij communicatiebureau Peggy O. verantwoordelijk voor alle purpose campagnes van Dove. Ook de Confident Me-campagne rond het ‘Dove Self Esteem Program for young girls’ nam zij voor haar rekening. Als moeder volgt zij Maison Slash al even, en wist zij meteen dat het DNA van Dove en dat van Maison Slash voor deze campagne een goede match konden zijn. Charlotte: ‘Onze Confident Me-campagne richt zich naar jonge meisjes en hun ouders. Met de zelfvertrouwen kit proberen we een manier aan te reiken waarmee ouders de tools krijgen om het zelfvertrouwen bij hun kinderen te boosten. De campagne verliep eerst voornamelijk via de scholen, maar dan stelden we ons de vraag hoe we ouders konden bereiken buiten die klassieke kanalen. Dat we dan bij Maison Slash kwamen aankloppen, is bijna vanzelfsprekend.’

Een succesvolle én verrassende samenwerking

Het vertrouwen dat Maison Slash de partner was die Dove nodig had, was er dus vanaf het begin. De aanpak van de samenwerking heeft Charlotte daarentegen aangenaam verrast. Charlotte: ‘Ik had zelf niet verwacht dat er zoveel redactionele effort vanuit Maison Slash zou komen. Jullie stonden achter de visie van onze brede campagne, en brachten de boodschap op een specifieke manier naar jullie community. Het feit dat er niet zomaar aangeleverde content werd overgenomen, maar écht naar een specifieke insteek gezocht werd met nog eens authentieke fotografie erbovenop, was de prijs van deze campagne méér dan waard.’

Maison Slash positioneert zich heel duidelijk in het medialandschap, en dat heeft zijn voordelen.

Als online magazine voor mensen met kinderen heeft Maison Slash dan ook de feeling met de Belgische gezinnen keihard te pakken. Charlotte: ‘Dat jullie de doelgroep van gezinnen door en door kennen, werd al snel duidelijk tijdens de uitwerking van de samenwerking. Wanneer we de resultaten van deze campagne zagen, bevestigden die dat alleen maar. Maison Slash positioneert zich heel duidelijk in het medialandschap, en dat heeft zijn voordelen. Wij bereikten de doelgroep die we wilden bereiken, en onze inspanningen hadden duidelijk minder waste. Als dit twee criteria zijn op je checklist, dan is de keuze voor Maison Slash zeker gerechtvaardigd. Wij kregen alleszins enorm mooie, kwalitatieve reads voorgeschoteld, en spreken absoluut van een succes.’