Maarten Wolput, Stafmedewerker Campagnes en Events bij CM: ‘Maison Slash durft gevoelige onderwerpen aan te raken, wat een enorme meerwaarde is voor merken.’

-

Mentaal welzijn. Sinds de helse corona periode wordt er veel over gepraat, en toch is het nog steeds een taboe. CM wil daar met BloomUp verandering in brengen. Maar taboes bespreekbaar maken, dat is een zware opdracht. Maarten Wolput, stafmedewerker Campagnes en Events bij CM, en collega Joke Willemsen klopten daarom bij Maison Slash aan. Want thema’s bespreekbaar maken, daar is Maison Slash niet vies van.

Na een eerdere succesvolle samenwerking met CM rond orthodontie was Maison Slash geen onbekende meer voor Maarten Wolput. Ook collega Joke Willemsen volgt Maison Slash al vanaf het begin, en weet dus uit eigen ervaring dat de manier waarop wij onderwerpen brengen, werkt.

Sterke connectie met jouw doelpubliek

Samen met CM lanceerden we #Klapterover, een reeks artikels waarin ouders hun verhaal vertellen om zo mentaal welzijn bespreekbaar te maken. Maarten: ‘De stilte doorbreken en mensen kunnen doorverwijzen naar concrete hulp, dat is ons doel. Wat fantastisch zou zijn, is dat het daarbovenop ook normaal wordt dat je jaarlijks naar je hoofd laat kijken. Net zoals je bij de tandarts op controle gaat, kan je ook bij de psycholoog jaarlijks een reflectie maken van jezelf. Maar om dat doel te bereiken, moet het taboe rond mentaal welzijn eerst doorbroken worden. Campagnes zoals we die met Maison Slash deden, zijn daar een belangrijk puzzelstuk in.’

Uiteraard hoop je op de best mogelijke resultaten qua bereik, maar het echte verschil zit hem in hoe jouw verhaal gebracht wordt. Daar denkt Maison Slash héél goed over na.

Een taboe doorbreken, oebegindedaaraan? Door de juiste partner te vinden, zo blijkt. Maarten: ‘Wij wilden samenwerken met Maison Slash omwille van de sterke connectie die ze hebben met hun community, en ons doelpubliek. Een boodschap wordt op zo’n manier gebracht dat die bovenal authentiek is, en biedt daarom altijd een meerwaarde voor de lezers én ons merk. Uiteraard hoop je op de best mogelijke resultaten qua bereik, maar het echte verschil zit hem in hoe jouw verhaal gebracht wordt. Daar denkt Maison Slash héél goed over na.’ Wij zijn er dan ook van overtuigd dat het belangrijk is om soms naar meer dan alleen cijfers te kijken.

Maison Slash durft

De manier waarop de boodschap van een merk gebracht wordt, is inderdaad een van de sterktes van Maison Slash. Dat weet ook Maarten: ‘Toen ik bij CM begon, werd me al verteld dat als je je met sterke inhoudelijke communicatie tot ouders wil richten, Maison Slash een interessante mediapartner is. Maison Slash spreekt de taal van de community, en weet van een boodschap meer te maken dan een droge bedrijfstekst. Maison Slash durft ook gevoelige onderwerpen aan te raken, wat een enorme meerwaarde is voor merken. Ik ben ervan overtuigd dat de kleur van de communicatie niet uitmaakt, zolang het doel maar bereikt wordt. Jullie expertise ligt op dat gebied, en ons vertrouwen daarin groeit elke campagne opnieuw.’ 

Ik ben ervan overtuigd dat de kleur van de communicatie niet uitmaakt, zolang het doel maar bereikt wordt.

De resultaten van deze campagne waren dan ook overdonderend goed. De meest succesvolle campagne op Maison Slash in 2022 tot nu toe! Maarten: ‘Met #Klapterover hebben CM en Maison Slash opnieuw veel mensen weten te bereiken. Voor deze campagne zaten we bij Maison Slash absoluut aan het juiste adres. De ervaringen die we deelden zijn hopelijk een bron van inspiratie voor de lezers om zelf aan de slag te gaan met hun geestelijke gezondheid. Of om er tenminste al over te praten.’