Wannes Van Neste, Medewerker communicatie en marketing bij Passchendaele Museum: ‘Door de tone of voice van Maison Slash komt het artikel écht tot leven.’

-

Als er één museum de Eerste Wereldoorlog op een interessante manier naar kinderen kan brengen, dan is het wel het Memorial Museum Passchendaele 1917 (Passchendaele Museum). Maar hoe breng je die boodschap tot bij gezinnen? Wannes Van Neste, Medewerker communicatie en marketing bij Passchendaele Museum, vond in Maison Slash de partner om hun verhaal tot leven te brengen én tot bij hun doelpubliek.

Zaadjes planten, check!

Ook in deze campagne kwam de sterkte van het gebruik van testgezinnen weer maar eens tot uiting. De quality reads en de gemiddelde leestijd swingden de pan uit. Wannes: ‘De cijfers die we behaalden met deze campagne waren overdonderend. Je kinderen meenemen naar een museum over de Eerste Wereldoorlog en hen zo op een laagdrempelige manier in contact brengen met een zwaarder onderwerp, leeft bij ouders meer dan we hadden verwacht. Ons doel was om gezinnen warm te maken voor een bezoek aan het Passchendaele Museum. Toen we deze cijfers voor onze neus kregen, zagen we meteen dat dat gelukt was.’

Je kinderen op een laagdrempelige manier in contact brengen met een zwaarder onderwerp, leeft bij ouders meer dan we hadden verwacht.

Wannes: ‘Dat er zaadjes geplant werden bij de gezinnen in Vlaanderen en Brussel, daar zijn we van overtuigd. We zien hoeveel bereik Maison Slash heeft. Natuurlijk helpt dat om een zo groot mogelijk deel van onze doelgroep aan te spreken. Als je dus net als ons op zoek bent naar awareness, is Maison Slash echt wel een slimme keuze.’

Wat een tone of voice kan doen

Maar niet alleen de cijfers zorgden ervoor dat Wannes Van Neste deze branded campagne als geslaagd zag. Ook de manier waarop hun boodschap gebracht werd, kon hem – en ook zijn collega’s bij het Passchendaele Museum – wel smaken. Wannes: ‘Toen we het artikel voor de eerste keer lazen, sprong de manier waarop het geschreven was ons meteen in het oog. De tone of voice van Maison Slash zorgt ervoor dat het bezoek aan het museum echt tot leven komt. Je kan het testgezin zo goed als in de voetsporen treden, en je bijna visueel voorstellen wat zij zagen. Enkel en alleen door de manier waarop het gebracht wordt. In de gangen van het Passchendaele Museum hoorde ik alleen maar enthousiaste reacties over deze campagne.’

Wil jij zien wat een tone of voice teweeg kan brengen? Lees dan hier het artikel!